דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלמת הכנסה מביטוח לאומי בנוסף לקצבת זיקנה 

מאת    [ 01/11/2009 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 6519 פעמים ]

זקנים אשר אין להם שום הכנסה נוספת פרט לקצבת זקנה, או שהכנסותיהם הנוספות הן פחות מהמינימום שקבע ביטוח לאומי, זכאים לקצבת השלמת הכנסה. קצבה זו משולמת בנוסף לקצבת הזיקנה.

על מנת לבדוק אם אתם זכאים לקצבת השלמת הכנסה, יש לפנות לסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם ולהגיש בקשה לקבלת הקצבה. כמו כן, ניתן להגיש את הבקשה ביחד עם הגשת תביעה לקצבת זקנה. את הבקשה יש להגיש על גבי טופס תביעה להשלמת הכנסה, אותו ניתן לקבל בסניפי ביטוח לאומי. אם הבקשה אושרה, תשולם הקצבה החל מהחודש בו הוגשה ולמשך כל התקופה שבה הזקן זקוק לה.  

התנאים לזכאות לקצבת השלמת הכנסה

הזכאות לקצבה נקבעת על פי מספר מרכיבים בהכנסות של הזקן:

1)      קצבת הזקנה או היקף קצבאות הזיקנה שמשולמות לשני בני הזוג, בשיכלול תוספת ותק ותוספת דחיית קצבה, לא עולים על הסכום עליו החליט ביטוח לאומי.

2)      על הזקן להיות תושב ישראל. במקרים יוצאים מן הכלל משולמת הקצבה גם לזקנים ישראלים המתגוררים במדינות אחרות.

3)      הזקן לא חבר במושב שיתופי או בקיבוץ והוא לא "הורה עובד" של חבר מושב שיתופי או חבר קיבוץ.

4)      הזקן, בת זוגו או ילדיהם לא מחזיקים ברכב, למעט מקרים יוצאים מן הכלל בהם הרכב חשוב לטיפול בזקן.

5)      הזקן זכאי לקצבת השלמת הכנסה בתנאי שאין לו הכנסות נוספות למעט ביטוח לאומי. אם יש הכנסות נוספות מפנסיה עליהן להיות לא יותר מ-1,031 שקל ליחיד או 1,625 שקל לזוג. בנוסף, במידה ויש הכנסות מעבודה נוספת עליהן לא להיות יותר מ-1,586 שקל ליחיד ו-1,625 שקל לזוג. תנאי נוסף לקבלת הקצבה הוא שהפקדונות הכספיים מגיעים ל-20,732 שקל ליחיד לכל היותר או 46,098 לזוג (הסכומים מעודכנים לשנת 2009).

גובה קצבת השלמת הכנסה

גובה הקצבה נקבע על פי גילו של הזקן, מצבו המשפחתי ועם מי הוא מתגורר. זקנים בני למעלה מ-80 זכאים לקצבה גבוהה יותר מזקנים בני פחות מ-80. זקנים שמתגוררים עם ילדיהם זכאים לקצבה גבוהה יותר מזקנים שחיים לבד.

גובה הקצבה שמשולמת לזקנים בני פחות מ-80 ביחד עם קצבת הזיקנה היא כדלהלן:

יחיד - 2,368 שקל.

זוג- 3,511 שקל.

זקנים בני יותר מ-80 מקבלים קצבה הגבוהה בממוצע בכ-200 שקל.(הסכומים  ניתנים לשינוי ומעודכנים לשנת 2009).

הטבות נוספות לזקנים שזכאים להשלמת הכנסה

זקנים שמקבלים קצבת השלמת הכנסה עשויים להיות זכאים לעזרה בשכר דירה ממשרד הבינוי והשיכון, בדיור ציבורי או פרטי, או לעזרה בקניית דירה בדיור הציבורי.  את הבקשה לסיוע צריך להגיש באחד הבנקים למשכנתאות ולצרף אליה אישור על זכאות לקצבת זקנה וקצבת השלמת הכנסה.

מעבר לכך, זקנים שמקבלים קצבת השלמת הכנסה מאז דצמבר 2002 זכאים להנחה בתשלומי הארנונה, בתנאי שלא היתה הפסקה בזכאות לקצבה למשך חצי שנה ומעלה. זקנים שמקבלים קצבת השלמת הכנסה מאז ינואר 2003 זכאים להנחה בארנונה בהתאם למבחני הכנסות של הרשות המקומית. על מנת לקבל את ההנחה יש לדאוג מדי שנה למלא טופס בקשה להנחה ולצרף אליו אישור על זכאות לקצבת השלמת הכנסה.

הזכאים לקצבת השלמת הכנסה, זכאים בנוסף לכך ל-50 אחוז הנחה מקופות החולים ברכישת תרופות. זקנים שמשולמת להם גם קצבת נכות זכאים לפטור מאגרת רישוי רפואי. הנחות אלה ניתנות אוטומטית על פי רשימות שמגיעות לביטוח לאומי ולקופות החולים.

קבלת קצבת השלמת הכנסה מזכה גם בהנחה של 50 אחוז בחשבונות חשמל המגיעים עד 400 קט"ש. בנוסף, קצבה זו מזכה בהנחה בתשלום חשבון הטלפון של בזק אשר רשום על שם הזקן.

מקבלי קצבת השלמת הכנסה זכאים גם להנחות בנסיעה באוטובוסים של התחבורה הציבורית. ההנחה היא 33% ממחיר כרטיס רגיל וניתנת רק על ידי קניית כרטיסייה. מגיל גיל פרישה אין צורך בתעודת זכאות, משום שבגילאים אלה זכאים כולם להנחה של 50% בכל נסיעה בתחבורה ציבורית בתנאי שיציגו תעודת זהות. תעודת זכאות להנחה זו מתחדשת אוטומטית כל שנתיים.

קצבת השלמת הכנסה מקנה גם פטור מלא מתשלום אגרה לרשות השידור. התנאי לקבלת הפטור הוא שהזקן מקבל את הקצבה בעת הגשת הבקשה, והיא משולמת לו החל מדצמבר 2002 ולא היתה הפסקה בזכאות מאז מאי 2004. הנחה זו מוענקת אוטומטית על פי רשימות שמועברות לרשות השידור על ידי המוסד לביטוח לאומי.

משפחה מטפלת - מרכז מידע ויעוץ לבני משפחה ולמטפלים בזקן. המידע במגוון נושאים ביניהם ביטוח לאומי, חוק סיעוד, דיור מוגן, בתי אבות, עובדים זרים,



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב